De mooiste Stek
23 September 2014, 22:23:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Stek Speciale Info en regels Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's:  1 [2] 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Problemen met het "Bureaublad  (gelezen 7977 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hirihiri123Topic starter
Forum Nieuwsredactrice
Kernleden
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #15 Gepost op: 11 Juli 2009, 07:58:46 »
AntwoordAntwoord

geprobeert met "verwijderen ", met slepen naar een nieuwe map..maar helemaal NIKS noppes..................het blijft VOL staan........................ embarrassed

Tot de jaren 70 ging alles nog goed.
 Maar daarna: van Rijksgenoten naar Gastarbeiders naar Vluchtelingen.
 En daarmee kwam er ook een einde aan de onschuld van Nederland.
Tom Poes
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 11 Juli 2009, 19:00:16 »
AntwoordAntwoord

Nou, dan ben ik zeer nieuwsgierig naar hoe jij je digitale foto's op je computer zet.
Zelf heb ik daarbij een programma gekregen bij aanschaf van m'n camera en dat ge´nstalleerd. Zodra ik m'n camera aansluit op de computer herkent dat programma m'n camera - of losse chip, want dat kan ook - en alle foto's worden automatisch getransporteerd naar de map in dat programma.
Daar komt geen bureaublad aan te pas.
Daarop staat alleen maar een pictogram om het programma te openen.
Crusader
Kernleden
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #17 Gepost op: 12 Juli 2009, 12:56:56 »
AntwoordAntwoord

Heb je al met de Helpdesk gesproken? ben nl benieuwd naar de uitkomst

'LOQUENDI  LIBERTATEM  CUSTODIAMUS'
60plus
Forumgod zonder voetstuk of aanbidding
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #18 Gepost op: 12 Juli 2009, 14:56:34 »
AntwoordAntwoord

IETS moet de oorzaak zijn, het kan zijn dat je ergens een instelling hebt waardoor je foto's  op het bureaublad terecht komen, kan het foto programma zelf zijn, zo tasten we in het duister, er kunnen veel dingen spelen, maar in ieder geval is het ergens een instelling !!!

Islam is de vijand van iedere democratie en religie !!
zo simpel is het daar heb je geen google voor nodig, alleen ogen en oren !!!
IK BEN GEEN MOSLIM EN IK WIL GEEN MOSLIM WORDEN. NU NIET EN NOOIT NIET. BASTA.
hirihiri123Topic starter
Forum Nieuwsredactrice
Kernleden
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #19 Gepost op: 12 Juli 2009, 20:04:41 »
AntwoordAntwoord

Nou, dan ben ik zeer nieuwsgierig naar hoe jij je digitale foto's op je computer zet.
Zelf heb ik daarbij een programma gekregen bij aanschaf van m'n camera en dat ge´nstalleerd. Zodra ik m'n camera aansluit op de computer herkent dat programma m'n camera - of losse chip, want dat kan ook - en alle foto's worden automatisch getransporteerd naar de map in dat programma.
Daar komt geen bureaublad aan te pas.
Daarop staat alleen maar een pictogram om het programma te openen.

Ik zet de digitale foto's zo op de PC: in de digitale camera zit een opening waarin je een snoertje moet doen. aan het andere eind zit een stekkertje voor in de pc.
Dan gaat "hij "of "zijn "de foto's "lezen".................en dan staan ze op het BUREAUBLAD!!!!!!!!! Huil Huil

Lia
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 12 Juli 2009, 20:11:21 »
AntwoordAntwoord

Ik zet de digitale foto's zo op de PC: in de digitale camera zit een opening waarin je een snoertje moet doen. aan het andere eind zit een stekkertje voor in de pc.
Dan gaat "hij "of "zijn "de foto's "lezen".................en dan staan ze op het BUREAUBLAD!!!!!!!!! Huil Huil

Dat is je probleem, het best is om adobe photoshop installeren dat is gratis programma. Kan je ook nog wat verbeteringen aan je foto's doen en staan ze altijd in een mapje van die datum. als je foto's plaatst moet je ze daar in plaatsen werkt prima en komen ze niet meer op je buroblad.

Bij uploaden wel even naar dat programma verwijzen als die het niet uit zich zelf doet.

Succes ermee
hirihiri123Topic starter
Forum Nieuwsredactrice
Kernleden
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #21 Gepost op: 12 Juli 2009, 20:14:29 »
AntwoordAntwoord

Ik heb Cor met Snor een mail gestuurd met een foto van het bureaublad, zet maar gerust hier neer hoor.............ja, en weer met de digitale camera en zal ongetwijfeld OOK op het bureaublad staan, ik kan niet "om de hoek "van het scherm kieken 2funny 2funny

Kan nog wel lachen hoor, maar ik vind dit gewoon irritant...........keb er verder ook geen hinder van bij het pjoeteren.

60plus
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #22 Gepost op: 12 Juli 2009, 20:27:11 »
AntwoordAntwoord

Wat Lia al zegt Herriemaker het ligt aan je fototoestel software, hij plaatst de foto's ergens en maakt dan een snelkoppeling op je bureaublad.

Dat is dus een stukje software:

Microsoft zegt dit

Als u een snelkoppeling verwijdert, wordt de snelkoppeling van het bureaublad verwijderd, maar wordt het bestand, het programma of de locatie waarnaar de snelkoppeling verwijst, niet verwijderd.

Snelkoppelingen herkent u aan de pijl op het pictogram.

Een snelkoppeling verwijderen
Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling die u wilt verwijderen en klik vervolgens op Verwijderen.  Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Opmerking
Wanneer u een snelkoppeling verwijdert, wordt alleen de koppeling verwijderd. Het originele item blijft staan.

Crusader
Kernleden
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #23 Gepost op: 13 Juli 2009, 13:44:13 »
AntwoordAntwoord

Dat is je probleem, het best is om adobe photoshop installeren dat is gratis programma.

zover ik weet is Adobe Photoshop niet gratis, de nieuwste dan, oudere versie CS2 ja, zie onderstaande link;
downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-x-g-a-x-l.htm

hirihiri123Topic starter
Forum Nieuwsredactrice
Kernleden
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #24 Gepost op: 13 Juli 2009, 21:04:22 »
AntwoordAntwoord

Gratis of niets, maakt mij niet uit, maar voorheen had ik er nooit last van en zo in 1 keer begon het. Heb gisteravond alles handmatig verwijrderd, in de prullebak, prullebak leeg gemaakt, heb Wizard Bureaublad gebruikt alles wat weg kon en wat weg MOET!!!! tickedoff tickedoff en wat denk je, vanmorgen........................ Kwaad Kwaad Kwaad
Nog steeds een boordevol bureaublad.......................

Ik heb weinig tijd om de helpdesk te bellen, ik wacht wel dat er hier iemand komt en die het zo ff weg haalt............. smitten smitten

Tom Poes
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 13 Juli 2009, 23:52:41 »
AntwoordAntwoord

Kijk Rini, dit is de foto die je me toestuurde van je bureaublad:

"Kom," dacht je,  "ik zal nog maar eens een foto maken van m'n beeldscherm, want er is nog wel plaats voor zo'n pictogrammetje!"
Tja, dat zie ik aan dat flitslicht.
Dat doe ik even anders, maar dat komt zo.

Eerlijk gezegd kan ik hier weinig mee. Wat ik wel zie is, dat als je al die iconen een beetje naar elkaar toeschuift, is er plaats voor nog wel een stuk of dertig voor je aan een groter beeldscherm toe bent. Kijk vast naar wat aanbiedingen!

Wat kennelijk ontbreekt bij jouw software is een programma waar al die foto's naar toe moeten. Of je verwijst niet naar een programma. Dan resteert slechts het bureaublad en dat wordt natuurlijk wel een feestelijk gezicht.
Volgens mij moet je al die iconen alsnog ergens heen kunnen verplaatsen. Door met je rechter muisknop op een pictogram te klikken moeten er mogelijkheden tevoorschijn komen.
Zo te zien zijn het allemaal snelkoppelingen en die laten zich zo verwijderen, zonder dat het programma zelf verloren gaat. Maar hier zit ook de foto zelf als het ware in en dan wordt er kennelijk bezwaar gemaakt tegen het verwijderen. Waarom snap ik overigens niet.
Heb je al geprobeerd ze naar 'Mijn afbeeldingen' te kopiŰren?

Wat misschien kan lukken is ze te verplaatsen naar je usb-stick. Als je die niet hebt schaf je er eentje aan.

Mijn bureaublad ziet er wat aantrekkelijker uit. Deze dame smijt alle overbodige troep in zee. Opgeruimd staat netjes en het haalt niet bij wat Greenpeace daar in dondert.
Links, vierde pictogram van onderen, zie je mijn Kodal Easyshare programma staan. Er zijn meer van dit soort programma's. Hierin staan al mijn foto's opgeslagen, maar ook in Corel Photo-Paint.

Oh ja, hoe ik zo'n mooie afbeelding krijg van mijn bureaublad?
Links, derde icoon van boven, staat het programma Snag-it. Je kunt een bescheiden uitvoering gratis downloaden. Je kunt er elk beeld op je monitor mee vastleggen, behalve video's.
Tom Poes
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 14 Juli 2009, 00:44:21 »
AntwoordAntwoord

OkÚ Rini, we gaan een eenvoudig experimentje doen.
Je opent op je bureaublad 'Mijn documenten'. Staat dat er niet op, dan open je 'Mijn computer'.
Vervolgens klik je (dubbel) op 'Mijn afbeeldingen'. Er ontstaat een scherm en dat heb je nodig.
Je maakt het scherm klein genoeg om weer wat pictogrammen van je bureaublad te zien en sleept die binnen het geopende venster tussen andere afbeeldingen.
Als het goed is, worden ze zo verplaatst.

Ik hoor wel of dat gelukt is.
Succes!
Crusader
Kernleden
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #27 Gepost op: 14 Juli 2009, 10:26:23 »
AntwoordAntwoord

Fraaie dame TP  Knipoog Ik hou het maar op mooi leeg zwart scherm en zo min mogelijk icoontjes, dan is het overzichtelijker.

In mijn Documenten of waar dan ook, eventueel op 'D' schijf een nieuwe map aanmaken en die benoem je bijv. "# Mijn digi foto's"  en daar sleep je of kopieer je alle foto's naar toe.

Tom Poes
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 14 Juli 2009, 11:01:55 »
AntwoordAntwoord

Tuurlijk, Crusader, maar een nieuwe map aanmaken had ik al voorgesteld. De vraag blijft, of al die icoontjes niet eigenwijs terugkomen op het bureaublad bij het opnieuw opstarten van de computer. Zo niet, dan kun je altijd nog een aparte map aanmaken.
En wie weet lukt die hele map weggooien wel.
Maar komen ze weer terug op het bureaublad, dan heeft Rini toch een probleem.
Ze naar een extra schijf verplaatsen - die moet je dan wel hebben - kan een oplossing zijn. Maar dan moet verplaatsen naar een usb-stick ook lukken. En die kun je gewoon leeghalen. Of verkopen aan een verzamelaar van pictogrammen.

We horen de klap nog wel!
60plus
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #29 Gepost op: 14 Juli 2009, 11:54:50 »
AntwoordAntwoord

Ik vrees toch dat het met instellingen te maken heeft, ergens in Windows kan je aangeven waar bepaalde extensies opgeborgen moeten worden .doc .psp .peg .txt enz enz. en dan gooit Windows ze bijna automatisch op een bepaalde plek.

Als je dan foto's o.i.d als snelkoppeling op je bureaublad plaatst dan blijven ze bij IEDERE herstart terugkomen

Pagina's:  1 [2] 3 4 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: