|
hirihiri123
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 30 Januari 2010, 09:48:26 » |
|
Hier vannacht een cm of drie sneeuw gevallen en licht gevroren , -4*...verdomd moet ik straks weer krabben........................  Maar elk jaargetijde heeft zo zijn charmes !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hirihiri123
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 30 Januari 2010, 09:58:52 » |
|
Het is voorjaar! ZEIST – Hoewel het in februari nog kan vriezen en sneeuwen, is komende maand op vele manieren het naderend voorjaar te merken. De eerste bloempjes prikken boven de grond uit en brengen weer de eerste kleuren in ons leven. Weliswaar beperkt in vooral wit en geel, maar je wordt er wel vrolijk van. Witte sneeuwklokjes en gele winterakonieten bijvoorbeeld. Voorjaarsbloemen die zich bij de eerste zonnestralen laten bewonderen in eigen tuin of op landgoederen. Ze behoren tot de zogeheten stinsenplanten en groeien van oudsher op buitenplaatsen en in klooster- en kasteeltuinen. In de 15e eeuw werden de bloembolletjes op grote schaal aangeplant. In de loop der tijd zijn ze verwilderd en gedragen zich nu als echte wilde planten. Bij grote buitenhuizen langs de Vecht en fraaie buitens in Friesland en Groningen horen sneeuwklokjes en winterakonieten helemaal thuis. De laag-bij-degrondse warmgele bloempjes, die familie zijn van de boterbloem, staan vaak in grote groepen bij elkaar. Tijdens de afgelopen sneeuwperiode waren winterakonieten druk bezig met hun voorbereidingen. Onder het goed isolerende sneeuwdek waren ze met man en macht bezig om zich naar boven te werken. Toen de sneeuw eenmaal verdwenen was, zag je de groene bladerkransjes als eerste levenstekens. De komende weken zie je de ingetogen winterakonieten overal in bloei. Maar ook de frêle sneeuwklokjes, die zelfs in staat zijn om door een dikke sneeuwlaag heen te prikken. Het sneeuwklokje doet zijn naam eer aan en heeft vaak de primeur als het op bloeien aan komt. Andere vroege bloeiers zijn het speenkruid en klein hoefblad, die de komende weken vooral langs slootkanten hun pracht vertonen. Die echte voorjaarsbloeiers trekken ook de eerste insecten aan. Op een zonnige windstille dag, als de tempratuur bij de grond tot zo’n 10 graden oploopt, zoemen zwaarlijvige akkerhommels van bloem tot bloem. In hun spoor volgen de eerste honingbijen en met een beetje geluk vertonen zelfs de eerste vlinders zich. Vier soorten overwinteren als volwassen vlinder en dat verklaart dat citroenvlinder, gehakkelde aurelia, kleine vos en dagpauwoog altijd als eerste op het toneel verschijnen. Afgelopen maanden hielden ze zich schuil in holle bomen en in stille hoekjes van huizen, schuren en kelders. Stijgen de temperaturen, dan zijn ze er als de kippen bij. Hoor je op zo’n dag ook een merel zingen, een zanglijster schelden of een vink zijn slag slaan, dan weet je het is voorjaar! 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 30 Januari 2010, 12:29:22 door hirihiri123 »
|
|
|
|
|
|
SPANJOOL
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 30 Januari 2010, 10:55:46 » |
|
ach hier straks 11 graden , een noord westen wind en regen verwacht. Het heeft inmiddels zoveel in Spanje geregend dat alle water reservoirs die de afgelopen jaren tot een bedenkelijk niveau waren gezakt bijna weer tot de rand zijn gevuld. Dus de eerste 10 jaar kunnen we weer vooruit. Nu maar hopen dat de winter gauw is afgelopen, anders lopen ze nog over en verzuipen er een paar honderd duizend mensen. De komende week ook al niet veel goeds te verwachten, de wind uit het noorden dus zo van de Pyreneeën over zee het eiland op komen blazen. Daar ligt sneeuw zo'n 8 meter hoog., zo ook in Granada n de Sierra. Op Mallorca de Tramontana valt bijna wekelijks sneeuw en dat allemaal dankzij de opwarming der aarde. Maar geen nood het elektriciteit bedrijf die het mono poli heeft besloten met toestemming van die rooie hond Zapatero dat we een kastje de Interruptor dus een begrenzer moeten aanschaffen om te voorkomen dat je meer stroom gaat gebruiken met de koude. Kosten 800 euries voor twee huizen plus nog een aantal rekeningen daarna opdat het minder opvalt dat ze je tillen. Denk maar niet dat je ff zelf zo'n kastje mag aanbrengen ( kan het best met een elektro techniek certificaat, dus hbo opleiding uit NL in mijn jonge jaren ) moet je een elektricien uit z.Amerika laten komen (immigrant natuurlijk) die ik zelf aanwijzingen heb moeten geven hoe dat domme kastje te installeren. Als dank voor mijn hulp heeft hij gelijk de boel verzegelt, dus kan ik helaas niet even de boel wijzigingen. De enige reden die ik kan bedenken om dat onding te installeren is dat we straks een veelvoud gaan betalen aan elektriciteit want die boef Zapatero heeft geld nodig om rond te strooien om zo straks nog een miljoen illegalen te kunnen legaliseren. Zo creëer je je eigen stemvee , lijkt getgetver riool NL wel !
p.s. elektriciteit kost bijna 2,5 x het tarief aan NL, dus houden jullie eens op met mekkeren !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
60plus
Forumgod zonder voetstuk of aanbidding
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 30 Januari 2010, 12:11:37 » |
|
Hier was en is het koud, wit en weer een pak sneeuw met daaronder een dikke ijslaag vanwege opvriezen dooiwater van gisteren, dus sneeuwruimen is meteen schaatsen Had de zooi net een beetje schoon en beloopbaar gaat het weer sneeuwen en de verwachtingen voor het weekend zijn niet hoopgevend !! Hé Spanjool wij betalen ook een vermogen aan elektriciteit en gas hoor, want de tarieven worden dan soms wel verlaagd, maar dat compenseren ze weer met belasting opcenten of transport/opslagkosten dus blijf je evenveel en meer betalen !! Herriemaker Leuk artikel, alleen ik zie geen ENKELE VLINDER OF HOMMEL hoogstens Pinquins en IJsberen met af en toe een verdwaalde poolvos   Global warming ik krijg het er bijkans koud van
|
|
|
|
|
|
Humor over Sam en Moos, nimmer werden de Joden boos Maar maak geen grap over Mohammed, dan lig je snel in een ziekenhuisbed
|
|
|
|
|
|
hirihiri123
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 30 Januari 2010, 13:38:52 » |
|
Dit was het Cor, waar jullie last van hadden: Uniek winterfenomeen: polar-low AMSTERDAM - Ons land heeft vannacht en vanmorgen vroeg te maken gehad met de passage van een tamelijk uniek winterfenomeen: een polar-low. Deze storing, afkomsig uit de poolstreken, is gevuld met een bel zeer koude lucht waarin het tot 40 graden afkoelt bij een temperatuur aan zee van rond de vijf graden boven nul. Die combinatie leidt tot zware sneeuwval, een harde wind en soms ook onweer. De polar- low, een zich snel ontwikkelend lagedrukgebied vanuit de Arctische regio, werd vrijdagavond al gesignaleerd op weg naar ons land. Het is voor het eerst sinds de superkoude winter van 1979 dat een dergelijke poolstoring onze regio aandoet. Normaal gesproken reikt een polar-low tot de kusten van Noorwegen en komt niet verder zuidwaards. Het verklaart nog eens de koude winter van 2009-2010. De storing veroorzaakte vele centimeters sneeuw in ons land: tot 10 cm in het westen en hier en daar 15 cm in het midden- en oosten van Nederland. Meer sneeuw Vanmorgen is de rust in de atmosfeer weergekeerd. Er volgt een overwegend zonnige zaterdag, maar vanavond neemt de kans op sneeuwbuien opnieuw toe. Morgen is er meer kans op sneeuw. Januari behoort na morgen officieel tot de koudere exemplaren in de meteorologie. Het is in veertien jaar niet meer zo koud geweest. In De Bilt bleef de gemiddelde dagtemperatuur onder nul steken. 23 dagen bleef de temperatuur onder nul en sinds december lag er op 29 dagen sneeuw. De winter is nog niet voorbij. De komende dagen zal er op uitgebreide schaal sneeuw vallen bij temperaturen rond het vriespunt. In de nachten kan het matig vriezen. http://www.telegraaf.nl/binnenland/5920091/__Polar-low__uniek_winterfenomeen__.htmlHoezo "opwarming der aarde "   zie ook: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5920605/__KNMI__komst__pittige__sneeuwbuien__.html
|
|
|
|
« Laatste verandering: 30 Januari 2010, 13:46:15 door hirihiri123 »
|
|
|
|
|
60plus
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 30 Januari 2010, 13:52:05 » |
|
Leuk om te weten, vandaar dat ik eerst de Pinquins moest verjagen en toen ruzie met een IJsbeer kreeg voor ik kon gaan voeren.
Ik wordt het zat om iedere keer een lading witte rommel te verwijderen, trouwens de weg voor langs het kanaal is één grote glijbaan al weken lang, je moet echt stapvoets rijden want zoals het een landweg betaamt is hij bolvormig en dus één klein stuurfoutje en hops je gaat richting het kanaal en da's maar 1.50 van de weg vandaan, dus weinig marge
leuker is het als je elkaar TEGENKOMT dan schuiven en glijden we zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeervoorzichtig langs elkaar door de berm ..................pffffffffffffffffffffffffffff
|
|
|
|
|
|
Humor over Sam en Moos, nimmer werden de Joden boos Maar maak geen grap over Mohammed, dan lig je snel in een ziekenhuisbed
|
|
|
|
|
|
|
60plus
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 11 Februari 2010, 17:52:41 » |
|
Okay gisterenochtend begon het met wat motsneeuw, een beetje poedersuiker, langzaam maar zeker kwam er meer en meer witte poeder en vlokken naar beneden, na 3 keer sneeuwruimen dacht ik er wel klaar mee te zijn, maar helaas vanmorgen kon ik een dik pak sneeuw verwijderen en bleken de wegen hier kleine glijbanen van vastgereden sneeuw.
Deze dag was zonnig, maar een gure koude wind, van sneeuwruimen ga je transpireren, maar als je even stiltstaat en de wind je nek afkoelt, door je rits en mouwen heen blaast ga je snel weer aan de slag.
Boodschappen doen was een survival of the fittest, één voordeel het was NIET druk, maar al glijdend en schuivend moest je je karretje richting auto manoeuvreren legen en dan het kreng door de sneeuwmassa terug zetten bij Smarkt
Global warming liet zich weer eens van zijn beste kant zien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hirihiri123
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 12 Februari 2010, 11:43:23 » |
|
Hier idem dito. Veel gesneeuwd gisternacht , een cm of 5 a 6. Koude wind. Stuifsneeuw over de snelweg. Ik moest gisterochtend met mijn jongste naar de huisarts, en Hille moest ook weg.Ging dus met de Peugeot, ik zei neem ik de Nissan wel mee. Maar de buren hebben ook een blauwe auto en die stond naast de Peugeot. En de Nissan staat normaliter naast de Peugeot.Maar wat doe ik. Ik maak de auto van de buren schoon, dwz. sneeuwvrij, krabben, spuiten etc. De sleutel van de Nissan pastte niet  , ik dacht dat doe ik zo wel als ik wegga met een beetje slotontdooier  Ik loop op een gegeven moment naar buiten met mijn dochter, en zie tot mijn verbazing dat ik de auto van de buren had schoongemaakt  Tja..................als je ouder wordt.......... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SPANJOOL
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: 12 Februari 2010, 11:56:34 » |
|
Ha jullie klagen he ? Nou hier heeft het vannacht gesneeuwd en lag er vanochtend een dik pak. zijn ze hier niet gewend zo pal bij de kust van Afrika dat slechts 300 km zuidelijk ligt. geen eiland bewoner waagde zich buiten waant het was ook nog eens onder nul. geen auto te zien, maar het dooit alweer maar er ligt nog zat. dus heb mijn Ollandse anti sneeuw schoenen en dikke jas en handschoenen te voorswchijn gehaald en niet te vergeten mijn extra dikke trui bestand tegen de noord pool weer. kijken wat er open is want is gelijk en aanleiding im niet te gaan werken die luie honden van spanje !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
60plus
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: 12 Februari 2010, 13:44:40 » |
|
zie tot mijn verbazing dat ik de auto van de buren had schoongemaakt Zeg kunnnen jullie niet naast ons komen wonen, dan parkeer ik mijn karretje wel even naast die van jullie, kun je hem meteen voor mij even ontdooien, krabben en uitgraven  @ Spanjool Lekker weertje bij jullie dus, hier nu zonnig, maar ze verwachten uit Duitsland wat witte rommel, dus met een beetje pech kan ik weer gaan sneeuwruimen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SPANJOOL
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: 12 Februari 2010, 14:31:13 » |
|
Ja geniet Snor, oh wat geniet ik van mijn verblijf hier in Spanje. zeker op dit eiland waar helemaal niks te doen is en bijna alles gesloten. maar goed had even een adem pauze met mijn werk want moet nu wachten op het werk van anderen kan gewoon niet verder. heb wel even de flat in orde gemaakt dei tot een paar maanden was verhuurd. Na alle elektriciteit, waterleidingen, laden en kasten, de badkamer en keuken zo ook de vloeren grondig te hebben gerenoveerd en het er als nieuw uitziet. De spekken inclusief mijn senora wisten niet wat ze zagen, want pak het goed aan tot aan de perfectie en dat met materialen die ze hier amper van hebben gehoord. Ze vreten hier namelijk cement en zo ook met cement blokken, die niet alleen allemaal waardeloos , zwaar zijn maar ook een vermogen kosten. Het zijn en blijven kaffers Snor, werkelijk je weet niet wat ik elke dag weer met die hufters meemaak. Maar liegen dat ze kunnen , dat het gedrukt staat. Spanje met zijn losers ene klootzak Zapatero aan het hoofd een land dat volledig is verziekt en verkwanselt. Maar nog STEEDS bakken vol geld uit Brussel krijgt. Maar goed de flat is af ziet eruit als een plaatje, wat je met veel kit, glitsa voor de vloeren niet kan doen. Had een paar sausnegers laten komen om de terrazza vloeren te laten polijsten, maar die waren al moe als ze keken en vroegen een prijs waar ik marmeren of parket vloeren had kunnen leggen. Aangezien de huurders als beesten leven en als je niet uitkijkt volledig slopen of gewoon uitwonen in een paar maanden leek me dat niet zo'n goed idee. Temeer dat als ze er eenmaal inzitten je ze ook bij wangedrag of betaling niet uit kan krijgen. kan je naar de rechtbank die de zaak pas na jaren gaat behandelen. Als ze dan vertrekken weet je dat er niks meer heel is en je gewoon een nieuwe flat kan bouwen. Dus heb even haarscherp vastgelegd wie er nu wel en niet mogen komen huren en dat ik loonstroken en daar vielen ze helemaal van onderste boven, loon belasting aangiften van de afgelopen 3 jaar. Veel loon wordt zwart betaald en dus rekenen ze erop dat je dat voor zoete koek neemt, want valt nooit te controleren. Nou heb geen zin in Zuid Amerikanen of woestijn bewoners die als je niet uitkijkt gelijk met een hele clan in een 4 kamer flat trekken. Dan maar geen verhuur, heb er zo wie zo geen zin an, we hebben gelukkig de ping niet nodig. Trouwens de prijzen zijn sterk gezakt en van een normaal rendement van 7 % is geen spraken. Dus dan maar niet, want Zapatero de boef heeft veel geld nodig voor zijn illegalen te betalen die net zoals in NL niet gekomen zijn om te wreken, maar lekker in het hangmat te liggen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hirihiri123
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: 12 Februari 2010, 20:06:38 » |
|
Wij hebben halverwege maart begin april ook nog een paar "sausnegers "  :2funny:nodig om de kamer, de hal en de keuken te "witten "........ 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|