Als de aarde opwarmt, moet je extra betalen voor de opwarming. Als het ondertussen toch steenkoud blijkt te zijn, betaal je je blauw aan de energieheffingen. Koud of warm: u gaat altijd dokken.
Bepaalde rapporten van zogenaamde wetenschappers zijn vaak een ideale aanleiding om belastingen te verhogen.
Nu schijnt er een relatie gelegd te worden tussen vleesconsumptie en de uitstoot van CO2. De overheid bedacht zich geen week en de eerste voorstellen liggen al klaar om de BTW op vlees te verhogen van 6 naar 19%.
Ik eet reeds mijn hele leven geen vlees en daarom durf ik te zeggen dat mijn lichaam dat niet nodig heeft. Maar voor velen is vlees nutritioneel van groot belang. Toen de
tijdelijke maatregel van de omzetbelasting werd ingevoerd, werden primaire levensbehoeften zoals levensmiddelen terecht onder het lage BTW-tarief gebracht.
Nu lijkt het eten van vlees opeens een schadelijke luxe geworden en gaat de overheid er blijkbaar totaal aan voorbij dat vlees voor veel Nederlanders een primaire levensbehoefte is.
Dat hele broeikas-verhaal staat momenteel reeds ter discussie vanwege frauderende wetenschappers en geldbeluste politici. Het is duidelijk geworden dat wetenschappelijke rapporten lang niet altijd integer zijn opgesteld. Elk rapport dat de overheid gebruikt over bijvoorbeeld UMTS, de Mexicaanse griep of Climate change, staat zwaar ter discussie. Er klopt vaak geen hout van. Er is mee gesjoemeld en de uitkomsten stonden vooraf vast. Wat daar wetenschappelijk aan is, weet ik niet.
Bioloog Midas Dekkers becijferde eens dat het krijgen van één kind veel milieu-vervuilender is dan het rijden in de grootste auto en het weggooien van alle verf-resten in de gootsteen. Kortom: er zal vroeg of laat wel een kindbelasting komen.
Trouwens, elke keer als je uitademt, wat adem je dan uit? Precies! Kassa.
http://www.vrijspreker.nl/wp/2010/01/uitadem-belasting/#more-68769