De mooiste Stek
9 September 2010, 18:59:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Informatiepoging mislukt !!!!!!!!!!!!!

Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Acer schoothond problemen !!!  (gelezen 425 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
60plusTopic starter
Forumgod zonder voetstuk of aanbidding
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

« Gepost op: 1 Februari 2010, 12:40:38 »

Ik heb een nieuwe schoothond een Acer 7730G met nu nog  Vista Premium

Nu blijkt dat bepaalde programma's (die met een crack) ineens niet willen werken, je kan ze wel installeren, maar ze starten niet op

DE GRAP

Het lag aan Acer E-dataSecurity programma

Als je deze verwijdert is het probleem opgelost

0. Start
1. Configuratiescherm
2. Een programma verwijderen
3. Selecteer het programma wat je wilt verwijderen ( in mijn geval heb ik "Acer E-dataSecurity" geselecteerd )
4. Klik dan op de knop "verwijderen"

je moet dan wel Administrator rechten hebben !!

Humor over Sam en Moos, nimmer werden de Joden boos
Maar maak geen grap over Mohammed, dan lig je snel in een ziekenhuisbed
60plusTopic starter
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #1 Gepost op: 2 Februari 2010, 16:02:25 »

Ben nu Windows 7 aan het installeren, ben benieuwd wat dat weer voor verassingen oplevert, duurt nu al meer dan 3 uur maar het einde is in zicht, dus dan kan ik oordelen of ik mijn tijd heb verdaan en een probleem erbij heb of dat alles werkt en oké is

60plusTopic starter
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #2 Gepost op: 2 Februari 2010, 19:09:37 »

Was even spannend leek of het mislukt was, kon niets veranderen maar na wat gehufter bleek er toch ergens nog een aanvulling nodig, deze ook geinstalleerd en ziedaar Windows 7 werkt en alle reeds geinstalleerde progs werken tot nu toe ook allemaal

Crusader
Kernleden
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Februari 2010, 00:56:03 »

Mijn vaders pc had vorige week de geest gegeven, iets met de grafische kaart.
Afgelopen zaterdag een nieuwe pc gekocht bij de ALDI met Windows 7 erop, doet het uitstekend. FireFox 3.6 en Thunderbird 3.0.1. geďnstalleerd, even mijn pa uitgelegd alles uitgelegd hoe deze programma's werken en hij weer blij.

Ben momenteel met zijn oude pc bezig, is toch z'n grafische kaart probleem, mooie verticale strepen op het beeld, ook na formatteren vh systeem, je krijgt de resolutie niet naar het maximale (geeft waarschuwing dat hij het niet herkend), hij blijft op 1024 x 768 staan en dat is heel irritant op een 19 inch scherm, nieuwe drivers gedownload vd Nvidia site, maar dat werkt helaas niet, geeft waarschuwing dat er bepaalde onderdelen niet geďnstalleerd kunnen worden, wanneer je de standaard Nvidia drivers installeert krijg je een mooi zwart scherm en stopt het systeem ermee.
Vanmiddag een nieuwe kaart gehaald, maar bij opstarten kom je zelfs niet verder dan het zgn 'Energy' logo, nu heb ik al weer begrepen dat het eventueel aan de 'bios' kan liggen, maar daar heb ik geen in om aan te knutselen, is hetzelfde als Russisch roulette spelen, wat mij wel opviel in de bios, dat de tijd en datum anders stonden, datum ergens in 2006 en de tijd klopte ook niet, dus misschien iets met de batterij? Hebben jullie misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Bedankt alvast!

'LOQUENDI  LIBERTATEM  CUSTODIAMUS'
60plusTopic starter
Forumbeheerder
Loyaal en trouw superlid

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Februari 2010, 10:53:44 »

Had/heb hetzelfde met mijn oude schothond, het begon met één streepje, vervolgens kwamen er meer en meer bij, heb ook nieuwe drivers geprobeerd te installeren, evenals het demagnetiseren van de batterij ( eruit halen nadat deze zo goed als leeg was, diverse herstarts gemaakt, totdat de batterij echt leeg was, deze toen verwijdert en opnieuw de pjoeter tig keren gereset) dit was het advies van medion, maar geen resultaat

Daarna de hele mik mak schoon opgestart, nieuwe drivers aangeboden (deze werden geweigerd) na lang speuren zag ik een mededeling dat in heel veel schoothonden van vooral de prijsvechters goedkopere en dus minder betrouwbare chips waren gemonteerd, daarom kunnen er problemen ontstaan met Wifi, grafische kaarten, bios enz.enz.

Het opsporen van de "foute"  componenten en deze mogelijk vervangen is $$$$$$$$$ en tijdrovend, bovendien kan een GOEDE chip weer problemen veroorzaken met de andere aanwezige hardware, dat was de reden mijn oude schoothond terzijde te leggen, want opsturen naar een "deskundige" of Medion is GEEN optie vanwege de kosten en GEEN garantie dat daarna alles weer goed komt.

Ook kan het scherm deze problemen vertonen door magnetische invloeden van andere PC's en/of  HiFi apparatuur c.q. magnetische invloeden van speakers e.d. kortom de bekende naald in de nog bekendere hooiberg

Tijd en datum moet je zonder problemen in de Bios kunnen aanpassen, maar als die zichzelf terugzet is daar ook een probleem SmileySmileySmiley

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Bezoekers :